Yemek Yapmakla İlişkim

rain_03rdc_by_pascalcampion-d9okype

Ne güzel Di mi? Şurdan 

tam bir terazi gibi. Bir evde kimsenin aman ille de yap demediği zor – zor derken pöh, bana zor sökmez tabii de uğraştırıcı diyelim 😀 -tariflere heves etmekle bildiğin klasik orta halli türk mutfağı arasında gidip gelmek olarak da anlayabilirsiniz bunu. bazı bazı içimden taşmak isteyen şefin itişine kaptırarak pinterestte instagramda bloglarda alengirli tarifler arayışına girip  iş dönüşü malzemeleri toplayıp koşa koşa mutfağa girip ha babam uğraşıyorum, bazı bazı yapıyorum bi tencere sulu yemek bolcasından bi gün yanına çorba bi gün yanına pilav ya da makarna takviyesiyle iki gün sofraya aynı yemeği koyuyorum. mutfağa meylim var da ruh halim pek bir çalkantılı olduğundan şuyumdur diyemiyorum işte mutfak konusunda.

topladığım tarifler konusunda da pek teraziyim. bi dalıyorum çıktılarını almaya bir gün elimde otuz tarifle eve varıyorum, birini ikisini deneyip kısa sürede terazinin öbür kefesindeki ruh halime geçince çekmecelere, dosyalara tıkılmış, hatta bazısı çantanın dibinde çıkarılmadan kalmış bi sürü tarif uçuşuyor sağda solda.

hadi yemek yapmak içimden gelmediği zamanlarda şu tariflere bir çeki düzen vereyim diyorum, bir tarif defteri tutmaya heves ediyorum, hooop sıkılıp dosyalara koymaya karar veriyorum düzenleyip, hoop ondan da sıkılıp çöpe bile atabiliyorum hatta o çıktıları. – hemen çemkirmeyin doğa dostu okuyucular ben çıktılarımı heeeep kullanılmış kağıtların arkasına alıp sonra da onları kağıt geri dönüşüm kutusuna atıyorum. 😛 N’aber? – Bi de evet pinterestten haberim var. orada kendime yemek sayfaları oluşturdum ama yemek yapmaya girip pinterestte tarif bakacağım diye işe koyulduğumda kendimi pinterestin engin denizinde kaybediyorum. bi tarife bakıp çıkıcam ben yapamıyorum pinterestte. Çılgın bi yer orası tanrımmmm.

neyse, işte yeni yıl kararlarım arasında elimin altında olması gereken tüm yazılı saklanacak dökümanı bildiğin basit word dosyalarına aktarıp google drive’a atmak vardı. tarif olur, okunacak kitaplar listesi olur, şurada şu mekanı öneriyorlar olur a yolum düşer not alayım bari listeleri olur, şurada burada gördüğüm okuduğum püf noktaları olur, izlenecek film önerisi olur, her şeyi. Cep telefonumun not alma özelliğinin suyunu çıkardığımı, küçük not defterlerime bir düzen dahilinde not alamayıp aldığım notları o defterlerin içinde bulamadığımı  fark edince bunu yapayaım bari, nerede olursam olayım drive’da elimin altında olur diye düşündüm. muhtemelen çoook daha pratik yöntemleri olanlar vardır ama ben bunu seçtim.

bugün yüklenip dosyaydı, not defteriydi, çanta dibi çıktılardı her şeyi, iş yerine taşıdım. İş yerlerinde zamanın tamamını işimize vermenin çok saçma bi şey olduğu konusunda hem fikiriz değil mi? 🙂

neyse bulduğum her “iş yok bari internette gezeyim” dediğim anlarda şu notları word’e aktarma işini yapmaya karar verdim. ancak gördüğünüz gibi, işim yok bari internette gezeyim kısmında takılı kalmış bulunuyorum yine 😛 Yoksa ne işim var şimdi yemekle olan ilişkim diye başlayan ve sizi hiç ilgilendirmeyeceğini bildiğim şu yazıyı yazmak için blogda?

neyse, yazmış oldum işte . spotify’da haftalık keşif listesi eşliğinde ve demli bir kupa çayla mayalı rulo börek tarifini yazmaya gideyim bari tenefüs zili çalana kadar börekler başlığı altında oluşturduğum word dosyasına. yalnız maya işi benim için hâlâ büyü gibi. dur bakalım heves edip çıktı almışım yazayım da yaparız belki bi gün.

elektra hepinize aldığınız kararları uygulama dirayeti diler.

Yemek Yapmakla İlişkim” üzerine 2 düşünce

  1. Teraziliğine şamar atma Elektra’m, senin o yükselen ikizlerin yaptırıyor bunları sana; öyle küçük maymun iştahlılıklar, aman şunu da yapayım hevesleri filan hep ondan. Bence, yani. 😉

Bir Cevap Yazın

