Dün demiştim ya

bazen de mutfağa girip ev ahalisinin aman ille de yap demedikleri şeyleri yapıyorum, daha önce yapmaya üşendiğim, çekindiğim şeyleri deniyorum diye.

haha işte onlardan biri de benim dağcı olma hevesine bu yıl düşen ve bu düşüşle bütün uyuyan evham kurtçuklarımı da yuvalarından çıkaran sıpama dağa giderken azığına koysun da dağda enerjiden düşmesin, düşmesin de kayalara güzel tutunsun, kayarsa baltasını küüüüt diye buza toprağa saplayabilsin diye pişirip istiflediğim enerji barı oldu. – allaaam ya ne diye dağa heves eder ki bu sıpa. dün gece 2 hafta sonraki tırmanış planlarını anlatırken babasına bir hevesle, dedim ki ” ya bence sen sevmedin bu işi,valla”  ııh, yemedi. küçükken ne güzel manipule edebiliyordum ben bu sıpayı ya. çocuk büyüyene kadar havuçlu ıspanağın en sevdiği yemek olduğunu sandı mesela :P-

bugün instagrama süsleyip püsleyip fotoğrafını koyunca Leylak örtmenim tarif istedi. ben de yazdım basitçe. ama sonra dedim bloga da koyayım belki başkalarının da işine yarar.

yulaflı enerji barı

Pinterestte oat meal granola bars yazdığınızda bir sürü tarif çıkıyor aslında. ama bazılarının içeriğinde hem sıpanın damak zevkine uymayacağını düşündüğüm şeyler var diye bazılarını da yapmaya kalkıştığımda evde elimin altında malzemelerden  yok diye eledim. üç aşağı beş yukarı mantığın aynı olduğunu kavradığımda da kafama göre bir şeyler yaptım. sonuç hem tat açısından hem de ne çok sert ne dağılan bir kıvama ulaşabildiğinden başarılı geldi bana.

malzeme olarak 2 su bardağı kadar Yulaf , 1 büyük  muz- püre haline getirdim çatalla- , bir avuç fındık, 2 avuç kuru üzüm, 1 avuç kuru yaban mersini,2 tane kuru kayısı, 2 yemek kaşığı bal, 2 yemek kaşığı pekmezi katıp karışırdım bir kapta. fındığı epey un ufak ettim rondoda, kuru meyveleri de hafif parçalattım. tahin de koyabilirdim, yoktu 🙂 susam yakışabilirdi, kayısı koymuştum zaten bir de yağlı yağlı susam dağda sıpamın başına tuvalet derdi çıkarır diye vazgeçtim 😛  bunun dışında çiğ badem yakışabilir bence, incir denenebilir kurusundan. yani kafanıza göre bence.

benim küçük fırınım var. şu klasik en bilinen türk markası mini fırın boyu, onun tepsisine elimle yaydım pelte gibi karışımı çok tam tepsi boyu olmadı. olurdu da çok incelir pişerken kurur sert olur diye tam kenarlara dayamadan böyle en fazla 2-3 cm. kalınlıkta yaydım düzgünce. spatula ile kenarları düzledim ki kesince yamuk yumuk görünmesin.  175. dereceye ayarlayıp ısıttığım fırında bir 20 dk. tuttum. 20 dk. sonrasında çıkarıp peltenin üzerinden tam da kesmeden sonra kesmeye yardım olsun diye bıçakla kesermiş gibi işlem yaptım. fırını da 150 dereceye düşürüp tekrar bir 10-12 dakika tuttum çıkardım. çıktığında hala biraz yumuşak geldi bana ama kurabiye misali kururken sertleşeceğini akıl edebilecek kadar da olsa kurabiye deneyimim olduğundan üzeri açık tezgahta soğumaya bıraktım. soğuyunca kestim, altları hala yumuşak gelmişti biraz da tel ızgara üzerine alt üste gelecek biçimde bıraktım. sonra cam bir kavanoza koyup dolaba kaldırdım. bir büyük cam kavanozu doldurdu, 3-5 de arttı. o artanları sıpa gelince zaten oyyyyyyy annneeeeem nidaları ile mideye götürdüğünden 1 büyük kavanoz elimizde kaldı diyelim 😛

artık sıpanın günlük tırmanış antrenmanlarına giderken de yanına aldığı bu bana pek bir yavan gelen ama evin erkeklerinin pek sevdiği atıştırmalığı da evin rutin pişenleri arasına koyduk bile.

işte böyle blog. sevgimi de kattım dememi beklerdin biliyorum ama, kaygılarımı vesveselerimi aldı yapmak, ben ona bi şey katmadım.

 

Dün demiştim ya” üzerine 3 düşünce

  1. Ben şu kıvam tutturma konusunu kafama yatıramadığımdan ötürü bu işe hiç girişmemiştim, muz çok iyi fikir. Çocuk dağcı olmasa da denenebilir sanki? 😉

  2. şuraya bir şeyler yazdığımı bile unutturan bir ülkede yaşıyoruz ya 😦 aa dedim bakayım tarifi yapan var mı? e tabii ekmekçim 🙂 muz +elma kombinasyonu da iyi bilgin olsun . dağcıdan ziyade abla yedi bizde de 😀

Bir Cevap Yazın

