Işık

Biraz daha ışık… diyen  Goethe gibi değilim ben.

Parlak ışığı sevmiyorum.

Küçükken, evimize florasan ışık takardı babam.

nasıl nefret ederdim onun çiğ ışığından.

ama tabii her şeyin az olduğundan pahalı olduğu ve babamın da asker olsa da sonunda devlet memuru olduğu günlerdi o günler.

florasan lambaların da ekonomik diye moda olduğu günler bir de tabii.

ne sevimsiz ışıktır o florasan bak yine sevmedim hatırlayınca.

neyse, çiğ ışık sevmem.

mesela yaz öğlenleri.

güneş tam tepedeyken.

çiğ, bütün renkleri yutan o sevimsiz parlaklık.

ya da evlere takılan çıplak ampul ışığı.

nasıl mutsuz gösteriyor çıplak ışık bir evi.

Işığını en sevdiğim mevsim sonbahar.

Ağustos’un 15’inden sonra başlayan o renklerin kendilerini görebildiğimiz günler ayağımı illa ki abbasağa parkı’na düşürdüğüm sır değil. hep yazdım di mi sana blog 🙂

kısa keseyim ışık önemli, ama çok, çiğ ve florasan olmasın 🙂

evde mesela, minik bir ayaklı lambam var, her akşam bizimkiler isyan edene kadar 😛 şansımı deniyorum onunla asıl lambaları harekete geçirmeden önce. ablam vampir olmakla itham ederdi eskiden beni, yazın güneşlikleri asla açmıyorum diye. Şimdi biraz daha koyu renk tül perdelerim olduğu için açabiliyorum.   🙂

İnstagrama bir fotoğraf koymuştum, köyde sabah penceremden çektiğim. Şu:

çekirdek7 (1 of 1)

Canım canım Müzi demişti ki:

Pencereli, perdeli, gunesli yaz fotograflari baska bir guzel oluyor.

Evet, aslında yaz olmasına rağmen sabahların ve akşamüstlerinin ışığını severim demiştim ben de. Yaz sabahları ve akşamüstleri yazla tutup da barışabildiğim anlar yaratabiliyor, evet. Bir de bu yıl hakkını yemeyeyim bak şimdi, fena da gitmiyor yaz. Oysa kabus gibi söylentiler vardı kışın ılımanlığını yaşarken. şöyle yanacağız, böyle yanacağız. düşündükçe üstümü başımı yırtıp “hepimiz ölecezzzzz” deyip sokaklarda koşasım geliyordu. Oysa şimdiye kadar öyle aman aman yandım allah dedirtecek bir kaç gün sayabilirim.

Hele köyde resmen dondum, hiç tişört giymedim 10 gün desem yalan olmaz. bir tane kapüşonlu sweatshirt götürmüştüm de allahtan, gündüzleri onu giydim. Akşam ise verandada  battaniyeye bile sarılıp oturduğum oldu. Ha şikayet mi bu? aslaaa, aslaaa. Mesut ve bahtiyarım. İkisinden de olabiliyorum ben. mesut ve bahtiyar.

Zaten yaz çok bunaltırsa dedikleri gibi diye, evdekilerin hepsini örgütlemiştim hemen pılıyı pırtıyı toplayıp köye gideceğiz anlamam deyip. bir tek sıpa pek de mutlu olmuyor tabii benim bu köy planlarımdan. eh haklı, O sıcak da olsa İstanbul’da alıştığı çevresinde, gezmede tozmada mutlu olduğu yaşlarda. haklı. ama ona da yolu açtık ana baba kişileri olarak, dilersen gelmeyecek yaşa geldin. karnını doyurmayı becerebiliyorsan artık bizsiz de ev senin. 😉 oh yani blog, biz iyice gemi azıya alıp çocuğu kapıya koyarsak yakında şaşırma 🙂

dağıttım yine di mi?

dur toparlayalım.

Işıktan bahsediyorduk.

çiğ sevmem diyorduk.

yazı hiç sevmediğim zaten malum.

ama yaz sabahları ve akşamüstlerinin ışığı fena değilden çıkmıştık en son. hah. toparladık işte.

bağlayacağımız yer ise fotoğraflar yine.

şahane bir akşamüstü ışığında köyde yaptığımız yürüyüşten. Işığın kendini bir gizlediği bir açtığı gölgeli yokuşlu yeşilli, kuytusunda ekşi güneş alan yerinde bal gibi böğürtlenli bir yoldan.

buradan.

köy2 (1 of 1)

köy10 (1 of 1)

köy11 (1 of 1)

köy12 (1 of 1)

köy16 (1 of 1)

köy17 (1 of 1)

köy18 (1 of 1)

 

köy14 (1 of 1)

köy13 (1 of 1)

Işığınız istediğiniz kadar olsun der elektra 🙂

Işık” üzerine 6 düşünce

  1. fotoğraflar süper. ben yine en çok baba-oğul fotosuna bayıldım. ne cool bir ikili bunlar yahu 🙂

    bu arada yaz güzel gidiyor di mi? ben de çok mesudum doğrusu 🙂

    bir de bir de, sonunda “bensiz muhabbet dönüyor orada” deyip kıskançlıktan instagrama girecegim o olacak 🙂

    • Sondan başlayayım, evet gel :)) İlk görüşmemizde telefonuna el koyup instagram yükleyeceğim ve hesabı açacağım, bilgine 🙂

      İkincisi evet, şu an biraz sıcak gibi ama dedim ya aman aman of dedirtmedi, ay hadi işalla böyle atlatalım.
      üçüncüsü fena cool bu adamlar. aslında bıktılarda şak şak sürekli fotolarını çekmemden 😀 biraz sıkkın bakınca hatta artık kale almayıp bakmadıkça da cool çıkıyorlar 😛
      sonuncusu emin ol fotolar güzelliği yansıtmıyor. O akşamüstü o yolda olmanı isterdim :))
      öperim.

    • 🙂 Sevgili Terazi, gerçekten böyle bir köy ruhunuza çok iyi gelecektir diyor falında Serpilcim. Düzce’de . Epey bir tepede olduğundan yazın ruhum hiç boş dönmüyor mutluluktan.. Ayaklarımsa buz 😀

Bir Yanıt Bırakın

