Çok Mutsuzuz

umutsuz ya da.
öyle bakıp izlediğimiz, çaresizliğimizi yüzümüze vuran şeyler oldu yine.
hepinizin malumu.
ölenler…
acılarıyla, madene gömdüğü kocaları, evlatları, babalarıyla kala kalakalanlar…
çıkan gözleri, dövülerek öldürülmüş evladının gözünün ta bebeği gülen fotoğrafı ile kalakalanlar.
korumalarının tuttuğu insanı tekmeleyenler, meydanlardan 15 yaşında çocuğunun yasını tutan anneleri yuhalatanlar, gözümüzün içine baka baka yalan söyleyenler…
tüm bunları görüp, sesini yitirmişler gibi bağırıp da sesi karşılık bulmayanlar var bir de. Muhtemel ki işte biz ve bizim gibi olanlardan bahsediyorum.
çoğu zaman şunu söylüyorum kendi kendime bu sıra: “delirmemiz lazım aslında, ama deliremiyoruz. Bir delirsek geçecek sanki”
Sezgin Kaymaz’ı tanıdığım kitaptır “Zindankale”. Kitaptaki karakterlerden anne – tombul ve nevrotik bir karakter olduğu aklımda ama adı yok mesela. kalmamış.- neyse işte o anne, çok bunaldığında şunu söyler hep ” Şimdi bir cinnet her şeyi çözer.”
öyle işte, bir cinnet her şeyi çözer aslında da bizi güçlü olacaksın diye diye yetiştirmişler.
haybin kunduz di mi?
keşke bir deliriversek.
neyse, sıkıcı şeyler olurken yazamıyor insan.
ama öyle ya da böyle direnmenin yolunu buluyor.
benim minik direniş alanım da balkonum bu sıralar.
kah çiçekler dikerek, kah çiçekleri temizleyip düzenleyerek, kah epeydir el atmadığım balkonu kah kış boyu taşıdığım maydanoz dereotu kasalarını boyayarak. şakır şakır yağan yağmurda nasılsa yağıyor işte her yer su deyip fırça ve çamaşır sularıyla balkonun taşlarını ovarak direnmeye ve delirmemeye çalışıyorum.
bir içe kapanış sürecindeyim.
daha az konuşmak, çokça yapmak evresindeyim.
kendimi uzun zamandır ellemediğim kumaş parçalarımı, ahşap boyalarımı, bir gün bir şeyler yaparım diye oraya buraya sakladığım kurdele, kutu ve boncukları çıkarıp ne yapsam diye düşünürken yakalayıveriyorum.
Güçlü ol güçlü kal düğmesi otomatik devreye girmiş bende anlayacağınız.
oysa delirsek, deliriversek. apartmanın girişindeki merdivene oturmuş ağzımda bitmiş sigaramla gelene geçene ve caddede top oynamaya çalışan çocuklara sataşırken bulsalar misal beni evden kaçtığımda.
yok, düğmemiz var bizim, acil durumda otomatik olarak kendini devreye sokuyor.
bak şimdi kalkıp fasulye pişireceğim mesela.
elektra herkese delirmeden yaşama direnci diler.

DSC_0270

DSC_0271

DSC_0712

DSC_0714

DSC_0729

DSC_0733

DSC_0737

DSC_0740

DSC_0750

DSC_0753

DSC_0758

DSC_0762

10401742_761124677251950_1441931804_n

Çok mu renk oldu?
olsun.
Dedim ya, delirmeyelim diye.
Siz de delirmeyin tamam mı?

Çok Mutsuzuz” üzerine 12 düşünce

    • delirmeyelim diye örtmenim, benden size. hiçbirimiz delirmeyelim de haklılığımızı kanıtlayabileceğimiz günler görelim diye. . Sevgiler. Düğmelerimizi sevelim. 🙂

  1. “sağlam irade” diye diye kakalakları kakalıyorlar bize. İrade şu tomurcukta, toprağı delip çıkan maydanozlarımda :)) kesip vazoya koyacağım onları valla :)) Çiçeklerimi ilk kez bu kadar çok gün ışığına çıkarıp tanıştırıyorum sizlerle. hele ki doğa anamla, senle. Beğendin mi? :)) bir de buaradan öpeyim seni .

  2. Estağfurullah efendim, doğayı seven her birimiz ayrı ayrı “doğa” ve “ana”yız. ))
    Çok güzeller, hep derim canlıların tümü onları seveni seviyorlar. 😉

    • sev seni seveniiiii, aşk nedir bileniiiii, arama hiççç boşunaaaaa şalalalalala 😉 bak hangi şarkıyı düşürdü yanıtın aklıma ya . iyi akşamlar olsun gülüm.

    • oyyy :)) Kocaman kocaman sarılıyorum ben de Gülçincim :)Delireceksek toptan olsun diyorum ben, herkes delirince akıllı kalmak ölümden beter 🙂 Delirirsem ıslık çalarım, sen de çal tamam mı :))

    • Şulem, benim sıpa bir ara zombi istilasına takmıştı. İkide bir “zombiler istila etse ne yapabiliriz” sorusu üzerine Hakan’la geyik döndürürlerdi. İşte efendim şöyle yaparız, şuraya gideriz, şu önlemi alırız falan. Bense hep aynı yanıtı verirdim, ” aman o stresle başa çıkamam ben. Gider kendimi ısırtırım bir güzel sen sağ ben selamet.” 😀 Delirmek konusunda da aynı şeyi düşünüyorum. Delirilecekse önce ben 😀

Bir Cevap Yazın

