Çok güzel

filmler izliyorum bu aralar.

yok, hepimizin içini sıkan ülkemizde oynanan filmlerden bahsetmiyorum.

aslında o filmlerden kaçarak yolum düşüyor güzel filmlere.

bu ara, aslında şimdi bakmaya üşendim ama ik-üç ay önce yazdığım gibi iki- üç aydan beridir okuma hızım da izleme tempom da yine o eski hızına ulaştı nihayet.

aklımın çok dağınık, hadi dağınık demeyelim, yaşamımla ilgili başka önceliklerle çok meşgul olduğu bir dönemdi sonbahar. iç sıkıcı kaygılarım, değişikliklere direnen ruhumun başıma açtığı ataklarım ve ben okuyamadık, izleyemedik.

ama bu bir disiplin işi hep derim. zorlaya zorlaya kendimi yine o eski odaklanabilen, okuyabilen, izleyebilen elektrayı çıkardım ortaya.

kabul ediyorum binoche’un ( Şule kedi al:P )  ve sabahları yaptığım yoganın da yardımı büyük.

neyse.

okuduklarım kısmında elime ne geçerse, birikmişlerden ne varsa yolunu izliyorum. Eriteyim ki elimdekileri vicdan azabı duymadan yenilerini alabileyim.

ama izlediklerim kısmında elimde eritecek stok mtok yoktu açıkçası.

ve şunu fark ettim ki filmlerden, kitaplardan uzaklaştığımdan da çok uzaklaşmışım.

çok kızdım kendime ben de tamam, bi de siz üstüme gelmeyin rica edeceğim.

bir ara bir yeniden terbiye etmeme yardımı olur diye şu mubi’ye üye oldum. ama ne bileyim, seçimler içinden seçim yapmaya gıcık oldum. evet, gıcığım ben bildiğiniz. mis gibi filmler işte seç di mi?

ıııh, ille ben seçeceğim. sanırım şöyle bir şey bendeki haller. film izlemeden önce onu bulmak kısmını da seviyorum. yani neyi izleyeceğime karar verme kısmının öncesindeki tık tık gezmek bakmak okumak kısmı internette. yoksa filmi bulmakta ne var? yaz google’a getirsin. ha bundan sonra oradan da ayvayı yiyebilirmişiz gibi son yasalar nedeniyle ama, artık anlatırım hakime derdimi. hem ben haklılığımı anlatmaya kalktığımda dayanılmaz olabiliyor muşum. – hakan diyo valla- yani öyle bi haklı öyle bi haklı oluyormuşum ki, karşıdaki sırf susayım diye hakkımı teslim etmek zorunda kalıyormuş 😛 yani etmiyorlar da alıyorum oluyor böylesi sanırım. olsun, sonunda haklı oluyorum ya.

neyse… bir sürü film izledim, bir sürü film de sırada. bunların içinden üç tanesinin adını anıp gidecektim de işte mesainin bitmesine 1,5 saat var ve ben sıkılıyorum. e yazayım bari di mi ama?

Biri bir belgesel film.  Searching for Sugar Man

 şarkıcı olmak için yola çıkıp amerika’da hem de dönemin en önemli yapımcılarının da desteklemesine rağmen bir türlü tutunamamış bir şarkıcının, haberi bile olmazken güney afrika’da ki özgürlükçü hareketin fenomeni haline gelişinin hikayesi. o kadar gerçek dışı bir hikaye ki bu şöhretli şöhretsiz adamın hikayesi belgesel gibi gelmiyor izlerken. üstelik soundtrack harika.

Sonra daha önce a separation ‘unu da izlediğim ve çok sevdiğim Asghar Farhadi’nin Le Passé‘ ıyla yolumu kesiştirdim. A separation’da da aynı etkiyi yaratmıştı bu yönetmen bende, hiçbir şey olmayan ama her an çok trajik bir şey olacakmış gibi olan filmler ikisi de. dupdurgun bir anlatımın böylesi gerilim yaratması takdir edilesi.

ve dün gece yolumun düştüğü ve çok sevdiğim bir film daha size. izlemediyseniz mutlaka izleyin. çok sevdim, El secreto de sus ojos 

Gözlerindeki sır. ama ohoss diye söylemek daha güzel değil mi? 🙂 şu j’lerin he olarak okunduğu dillerin kulağımdaki lezzetini anlatamam. ya da anlatırım da uzatmayayım 🙂 huan hozeee  kampanella’nın filmiymiş.  2009 yapımı. ne yalan ilk kez duydum ben, evet benim ayıbım. ödüllü mödülü imiş. ama ödül almasa da çok sevrdim ben onu. benim gibi siz de duymadınız ya da duydunuz ama sonra izlemeye fırsat bulamadıysanız hatırlatmış olayım. ben uzun bir müddet bu filmleri  öveceğim de bilginiz olsun yani .

Reklamlar

Çok güzel” üzerine 4 düşünce

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: