Dinliyorum sadece

duymuyorum ama.
bir ara etkilişimli iletişir gibi oluyoruz. “Anaaaanas” diyor, “en sevdiğim meyvedir.”
“ananas değil mi?” diyorum.
“ahh, evet evet, anaaanas.” diyor.
“Ben ananas pek sevmem.” diyorum. “anaaanası deneseydim belki severdim” diyemiyorum. ama içimden demiş oluyorum ve bu yüzümdeki gülümsemeyi korumama yardımcı oluyor.
arada “bizim çocuk”, “tabii olmadı özele yollarız”, “matematiği ben de sevmezdim” falan kısımlarında da bir kaç cılız cümle ile konuşmasını sürdürmeye teşvik ediyorum. konuşmayı seviyorsa madem konuşsun mutlu olsun, insanlar hep mutlu olsun zaten diye düşünüyorum.
“bir yarın kaldı” diye geçiriyorum içimden. “Perşembe sabah geleceğim, sınavı yapıp çıkacağım. aynı gün akşamstü de feribota atlayıp anneme gideceğim”
son anda “sizce de en doğrusu bu değil mi?” dediğini farkediyorum. “evet” diyorum. “en doğrusu bu.” yalan değil, insan annesine babasına gitmeli iki gün fırsat yaratıp, en doğrusu bu.
tam karşımda.sporunu yapmış sabah sabah, şık bir spor giyimle bakımlı ellerini çok da zarif bir biçimde kullanarak bıdır bıdır konuşuyor. aklıma aldırmak zorunda olduğum kaşlarım geliyor. “insanlıktan çıktın elektra! Az bak kendine” İçses fırça atarken ne kadar da annemin sesi.Bu keşfin sevincini yaşarken, bir yandan da “Fikret’i arayayım da dükkanı kapamasın, beklesin beni”yi hatırlamak için alyansımı sağ parmağıma geçiriyorum.
“evet” diyorum bir ara, sonra neden evet dediğimi sohbetten yakalamaya çalışıyorum. Yurt dışı olanaklarını da zorlayıp zorlamamak üzerine konuşuyormuş neyse ki. “oh” diyorum. o kadar da hayır’lık bir mevzuu değilmiş. evet de olur.
sevecen bir anne aslında. tahammül edilebilir bir veli tipi, hem sabah sabah yapacak başka işim de yok. ” bir kahve içelim” diyorum”. orta içiyormuşuz ikimiz de. Ah! anaaanas kadar güzel bir tesadüf. ” fal da bakarım” diyor. o kadar da uzun boylu olmadığımı göstermek adına, ” burada şimdi hoş olmaz, bir gün dışarıda görüşelim inşallah, o zaman borcunuz olsun” deyip bir de borç takıyorum kadıncağıza.
pek borçlarını dert edecek gibi durmuyor zaten.

Dinliyorum sadece” üzerine 8 düşünce

  1. film gibi izledim desem. ..film izlerken de empati kurarsın ya kahramanla, senin yerine koydum kendimi. anaaaanasa güldüm. “yurtdışına beni de gönderin çocuğunuzla olmazsa, yaşam koçu olayım orada” dedim ben farklı olarak. kaçasım var buralardan çok fena.
    iyi dinlen, anne keyfi yap, enerji topla don gel sekerim. yolunu gözlemekteyiz 🙂

  2. anaaaanas yedin mi sen hiç Şulem? 🙂 Çok güzel bi şey sanırım . Yurtdışına gitsene sen hakikaten ya, sen bari gidebilsene hepimizin adına. kocccaaa akademisyensin, valla bak. Hem biz de geliriz sonra 😉 Anama gideyim geleyim de bir Sıdıka toplaşması yapalım hem. Kaldı o plan öyle. Çok öperim seni.

  3. şule’ye katılıyorum, film gibi aktı gitti. sen de, iç seslerin de çok hoşsunuz. alyansı sağa geçirme stratejisi de güzelmiş. unuttuğumda benim bahanem de o olsun, alyans yok ya unuttum diyeyim:)

  4. senaryo işine mi girsem ki hmmm? :)) Bu sefer böyle çıktı bu yazı, trınakları aç kapa zorladı ama biraz 😛 ben büyük harfi bile reddediyorum bu blogda. bir noktalama, o da anlam bozulmasın diye. Düşün bak tırnaklar açy,tım kapadım siz böyle keyifli okuyun diye 😀 Teşekkür edeceğim de bu sululuğumun hangi arasına sıkıştıracağım onu bilemedim 😛 Bir de seni blogda görmek ne keyifli Müzicim ya. Eski günlerdeki gibi:)) öperim seni çok çok 🙂

  5. gir gir senaryo işine gir, sen yazarsın biz oynarız, ama oynak bir şeyler yaz :)) (seni görmek ne güzel dedin, hemen şımardım bak:)
    ben de öperim çok…

    • aslında sit com yazasım var. her birimize bir karakter. bu blogun tarihinde yer alan herkesin yer aldığı. aaaa, valla çok güzel :)) hem oynak da olur kesin. nasıl fikir ama?

  6. Elektram,
    Sen ananas yemezsin ki! Ya da “yesen sevmezsin ki!” demeliyim. Tatlıdır o, sana göre değil. :))
    Spor giyimli hanfendi muhtemelen yağ yakıyor diye seviyordur.
    Bir de fal baktırsaydın yahu, hazır ayağına fırsat gelmiş… 😉

    • ananas sevmiyorum çok zaten de anaaanas belki severdim yaaa 😀 ama ama, yağ mı yakıyor o eşy? hadi ya? dur başka gözle bakmaya çalışayım artık olaya. Fal mevzuusu ise, ay çok uzatacaktı, gerek yok diye düşündüm :)) ama çağırırım ki yine ben onu kahveyeb. Muckkk .

Bir Cevap Yazın

