AŞK

Haftasonum yoğundu.
Yoğunluk Cuma’dan başladı, Pazar’a kadar sürdü.
– Sürücülerin Boğaz Köprüsü ayrımına dikkat etmeleri gerekmektedir-
Böyle yoğunluk başladı, devam etti, sürdü falan yazınca Murat Kazanasmaz’ın ruhu parmaklarımı ele geçirdi sanırım. -Sululaşma Elektra-
Tamam.
Neyse.
Onca dışarıda olmalı programa rağmen, yine de kafama takılan bir işi de aradan çıkarmalıydım. Cuma günü hazır Beşiktaş’a inmişken film dükkanıma da uğrayıp işin satın alım kısmını hallettim
– Ay bugün benim parmaklar katır kutur he. Akmıyor.Bak ne yazdım? ” işin satın alım kısmı.Satın alma müdürü olarak şu anda bu yazıyı kessem daha iyi sanki ama –

yine ve bir kez daha neyse…

Haneke’nin AŞK’ı, ve Wright’ın Anna Karenina’sı başta olmak üzere ganimetlerimi stokladım.

yazıyı getireceğim yer AŞK.

Haneke’yi severim.
Aslında bazen sosyal sorumluluk duygusuyla film çektiğini düşünmüyor değilim. Korunaklı olduğunu sandığımız orta sınıf evlerimizde ve dünyalarımızda küt diye başımıza ne manyak işler gelebileceğini anlatıp bizi rahatsız etmeyi seven bir yönetmen Haneke.
parmağını sallayıp bizi başımıza gelecek kötülüklere karşı uyaran sevimsiz bir Haneke imgem var.
Ama yine de sırtımdan ter aka aka izlediğim,gerim gerim gerilmenin hazzına batabildiğim filmlerini severim.
bu açıdan bakıldığında en sakin filmlerinden biri gibi geldi bana AŞK.

Şimdi burada anlatıp da izlemeyenlerin kulağımı çınlatmasını istemem tabii, ama tek gerildiğim anın kişisel nedenlerle kuş kovalamaca olduğunu belirtmek isterim. 🙂

Filmin herkesin ölüp bittiği duygusundan ziyade, filmi izlerken Hakan’ın yaptığı yorum gözümü doldurdu benim daha çok. “Biliyor musun?” dedi, “acıdan ölürüm biliyorum ama, sen yaşlandığında yalnız kalma diye senden önce ölmek istemiyorum ben. ”

ne demiştik?
AŞK…

AŞK” üzerine 6 düşünce

  1. Ben henüz gidemedim filme, illa ki sinemaya gideceğim ya…
    İnsanın üzerinde Haneke terörü estirmeyen bir film olmasına memnun oldum, o hissi sevmiyorum.
    Bir de, bu filmi Hakan’la seyretmen ve ondan bu sözü duyman başlıbaşına bir değer. Ne güzel! :))

  2. Ekmekçikız haklı, Hakan’ın sözü çok güzel, aslında aşkla söylenince o yorumun tam tersi bile müzik gibi gelir kulağa, bundan eminim;)
    Amour hakkında bir şey yazmayayım şimdi, bloğa ne düşündüğümü yazmıştım zaten, ama senin filmi izlemene sevindim, kaçırılmayacak filmlerdendi bana kalırsa.
    Hepimizin kendi kişisel tarihimizi yazdığımıza inanıyorum, bencillik ve kendine dönmekten ziyade kendi tarihimizi iyice anlamaya, ardımızda yanlış şeyler bırakmamaya çalışıyoruz, işbu sebepten dolayı, elbette filmin sana verdiği duygudan çok, sevdiğin kişinin kişisel yorumu (üstelik seninle, aşkınızla ilgili) seni daha çok etkileyecektir. Aksi saçma olurdu.

    Çok sarıldım, sevgiler Elektracığım, eşin ve oğluna da selamlar.

  3. Ekmekçim canım, beni bilirsin, film dedin mi sabırsızımdır. Koşullar bana uymadığında koşulları uydururum kendime. baktım vakit yok, ama vakit de geçiyor, hoooop alırım filmi izlerim. Evde film izlemek de hakikaten keyifli he 🙂 O gün oğlumuz da bizi terk eylemişti, ve Hakan’ın film seçimlerime tahammülü pek nadir rastladığımız bir durumdur. Biraz Reklam yaptım duygusal duygusal, e o da balık 🙂 duygusal ya canım benim. Çok etkilendi. Üzüldüm de sonra izlettim diye. Pek etkilendi 😛 ama çok güzeldi işte , ne bilem ?… öperim seni, izle bu filmi mutlaka. bakma bana. Güzel film, güzel.

  4. blogdaki o güzel yazını biliyorum justine. C. içeride hasta, daha filmin başında karısını boğan filozof anılıyor , yani senin – mmmm, ne diyor onlarrr, ambiance? 🙂 – ortam filmin o delen de geçen temel izleğine daha uygun. elbette insanın etkilenmemesi mümkün değil Haneke’nin Aşk’ından. Ama benim ve mutlaka senin de çevrende o kadar çok böyle evler var ki? bana yeni, yepyeni bir yorum gelmemesi belki de bundan. İnsanın bu filmi izlerken kendi yaşlılığını düşünmemesi ve yanında ona aşkla bakan bir aşık dilememesi mümkün değil yoksa. bir de kuş sinirlerimi bozdu benim. ne yastık ne tokat ne başka bir şey 🙂 yazdım ya çok kişisel bir durum bu kuş :)) İyi geceler, sevgiler…

Bir Yanıt Bırakın

