UYU…

555200_10151560764345101_2095506658_n

en sevdiğim yer İstanbul’da Karaköy balıkçı Pazarı’ndan girip Perşembe Pazarı’na doğru giden yoldaki çay bahçeleri.
tam karşında İstanbul denen yeri göreceğin tek yer.
İstanbul, benim için çokça Haliç ve bilen bilir Beşiktaş.
İkisi de sıkça kaçtığım yerler.
O salaş çay bahçelerinden birine oturduğunuzda, Galata Köprüsünden Sirkeci’ye değil, Sülaymaniye’ye doğru çevirirseniz gözünüzü Haliç içre İstanbuldur karşınızdaki.
Gökdelen silüeti olmayan İstanbul.
Ve orada çay içerken her seferinde dilimde hep bu şarkı

Elektra herkese huzurlu rüyalar diler…

UYU…” üzerine 8 düşünce

  1. İstanbul öyle güzel ki, düşümdüm de ne çok yeri var sevdiğim. Haydarpaşa Garı’ndaki küçük çay ocağı (öyle değil mi orası, ne diyeyim bilemedim, kafe olamaz sanki) ve garın her yeri, Galata Kulesi’ne çıkan tüm sokaklar, Beyoğlu’nun eski, merdivenli, yokuş yolları, Ortaköy Cami manzaralı Ortaköy, senin de söylediğin Beşiktaş’taki salaş çay bahçeleri, Süleymaniye, ah canım Süleymaniye! Sonra Kadıköy (çocukluğum, Üsküdar ve Kadıköy arasındaki köprüyü -haydarpaşa köprüsü- adımlamak ve oradan kuşbakışı trenleri seyretmekle geçti), Kadırga, Samatya, aman tanrım duramıyorum, biri beni sustursun;))
    Şarkıyı dinlerken yazıyorum bu yorumu sana, iyi rüyalar Elektracığım, İstanbul fonu süslesin düşlerini.

    • Justine, soğuk havada bile hiç çekinmeden, üstelik üşümekten mutluluk da duyarak o dediğin her rotayı seve seve yürürüm :))) müzik de ne güzel gitmiştir sen tüm bu yolları anımsarken . Uyudum iyi de başım ağrımasa daha iyi olacak . Sevgiler çok.

    • Ebrucum, gel 🙂 bu arada bakma bize, şehrin icinde de özlem çekiyoruz biz bazen. Bazen 1 ay denize uzaktan bakmisligim oluyor mesela. Ah bu İstanbul 🙂

  2. Sultanım, anladığım kadarıyla bana haber verilmeden üstelik üç çifte kayık eşliği bile olmadan Haliç gezmesine çıkılmış. Sefanız bol olsun! :))
    Not:
    Beni de götür Elektra!

    • Kuzum yok, halicin kıyısına bir cay icimi oturmuş idim o ka:) hem sözlesmedik mi? Leylaklar açınca, haliç turu maarifetiyle piyer loti 🙂 o yokuşun oradaki evi bir leylak sarıyor anlatamam 😀 öperim çok çok

  3. “ahmet kaya dinlemeyi çok özledim” demiştim pazar günü, sen pazartesi bu yazıyı yazıp, bu şarkıyı paylaymışsın. seviyorum şekerim seni 🙂

    • İnsanin canı arada çekiyor degil mı bu adamı dinlemeyi:) bir gün de bardağı masalara vura vura Orhan Gencebay gecesi yapsak ya Şulem 🙂 ben de seviyorum seni hem 🙂

Bir Yanıt Bırakın

