NASIL ANLATSAM


ne güzel bir hava 2 gündür İstanbulda.
sonbahar mırıl usul geliyorum diyor ve bir kar yağmur gri elektrası olarak içim içime sığmıyor.
üşüyüp incelen parmaklarımı bir çay bardağında ısıtacağım günlerin düşü ile kendi kendime gülerken yakalıyorum kendimi.
yakalayınca daha da büyüyor gülümseyişim dudaklarımda.
sabahları daha erken kalkmak istiyorum böyle havalarda.
çünkü sonbahara en çok sessizlik yakışıyor.
sonbahar kendinle olmak ve iç sesini bile susturmak demek.
elimde kitabım.
önümde kahvem, balkondayım.
balkondaki çiçekler sonbahar havasına girdiler bile.
ne kadar bakarsak bakalım bir gevşeme, bir sararma naz niyazı içindeler.
sonbahar gelirken tek derdim bu.
ne derler? başka dert olmasın.
Dashiel Hammet beni bekliyor.
bunları anlatayım dedim. nasıl anlatsam bilemedim pek ben de ama.
işte aynı hümeyra’nın dediği gibi.

NASIL ANLATSAM” üzerine 8 düşünce

  1. bi de şu okul belası olmayaydı esas, adrasan’a felan gitseydik sonbaharda. öyle güzel olur ki. ağaçların altına yatarsın, suratına çınar yapraaa düşer kitap okurken. dereden buz gibi bi serinlik gelir, akşamları bildiiiin üşürsün. neyse ki zamanında keyfini sürmüşüz. artık eylül, ekim aylarımız uzun seneler boyunca bloke 😦

    • Beni düşünsene Aslimu, her açıdan öğretmen olarak da öğrenci velisi olarak da sonbahar kaçamağına kapalıyım. Ne güzel olur Sonbahar tatili oysa. Ne yapalım, İstanbul’da bulabildiğimiz anlarda yapacağımız kaçamaklarla idare de etsek gelsin artık. Bak bugün yine çok sıcak 😦

  2. gelsin bakalım sonbahar. bu sene yazın pek hayrını görmedik zaten. feysbuk’ta arkadaşların yaz fotoğraflarını gördükçe hatırlıyordum yaz aylarında olduğumuzu… okuyan da sanır ki diğer yarımkürede yaşıyorum. aman gelsin valla sonbahar kış, sıcacık çayım bulunduğumuz aylara yakışır hal alsın bari.

    • Bu sene ben yazın keyfini tatil anlamında sürdüm de, yine de sevmiyorum yine de sevmiyorum yazı. Sonbahar, kış bunlar güzel, iyi ve yarayışlı mevsimler. 🙂 Hep sonbahar olsa en güzeli aslında. Bu yılın acısını seneye çıkart dilerim Müzicim. Gezmekten okuyama inşallah 🙂 Hehe, bilmiyorum ki dua mı oldu beddua mı? ama valla iyi niyetle istedim 🙂

  3. Okuduğum kitapta mevsim dönüşümleri ve onların ışık farklılığının insana verdiği hisle ilgili çok güzel bir bölüm var, altını çizmedim bulamam. O kadar çok altı çizilecek cümle var ki kitapta… Şimdi sadece onu okumuş olduğumu hatırlıyorum.
    Öyle işte… :))

  4. Hangi kitap , en azından onu yazsaydın Ekmekçim :))) Doğru, ışık önemli. Yaz’ın çiğ ışıklarından sonra Sonbahar’ın Pastel ışığı ne kadar iyi geliyor insana.

  5. sonbahar hep yoğun temponun yeniden başlayışı ya zor geliyor insana (en azından bana!) oysa ne güzeldir aksamlari bir ince hırkayla gezinmek, cayi kahveyi terlemeden icmek ve bir suru cicekle bezemek balkonu…

  6. Şulem ya, eskiden merserize kazaklarımız, hırkalarımız vardı en azından bir buçuk ay giyerdik baharlarda. şimdi askılı tişört – kazak , sandalet-çizme ikiliğinde yaşıyoruz. ben de buna çok bozuluyorum :)))ben şimdi balkonda serin serin kahve içiyorum, işten geldim ve şimdi bu an çok güzel. öperim :)))

Bir Cevap Yazın

