NE DEDİLER SANA ? İSTANBUL BUGÜN SANA GÜZEL!!!

haklılar da.
sabah sıpayı gönderdim okula.
kışın başından beri bir ritüel geliştirdim.
sabah sevdiğim bir komedi dizisinin internete düşmüş yeni bir bölümünü izlemeden güne karışmıyorum.
yorgun ve depresif elektra’yı ormanda bin kaplan gücüne çeviriyor edindiğim bu sabah alışkanlığı.
How I met Your mother, the big bang theory, modern family eşlik ediyor sabahlarıma.
ama bu sabah güneş öyle güzeldi ki,
kalk dedim kızım elektra, deniz kenarına marş marş.
kitabımı da alıp kuruldum beşiktaş sahilinin sahilin en dibindeki cafesine. ( şimdi yazarken tereddüt ettim bak, kafesine yazdım, kaplan kafesi, kuş kafesi gibi durdu, cafeye çevirdim. ne oldu dilimize bre)
güzel bir kahvaltı, keyifli bir okuma.
kalktım sonra foto moto çektim deniz kenarında. bir balıkçıyı çekerken “facebook’a mı” dedi gülüp poz verirken.
evet dedim, instagram desem mevzuu uzayacak 🙂
sonra işe geldim.
sonra işin aklımı oyalayan uzamış kısımlarını aldırdım. rahatladım.
sonra odama gelen öğretmenlere dedim ki, haydi size çay ısmarlayayım.
indik aşağıdaki esnaf lokantası komşumuzun masasına konuşlandık.
tam çayları söyledik. el arabalı bir satıcı göründü sokakta.
üzeri silme yaprak dolu bir araba itiyor.
ne ki bu dememize kalmdan, hep bir ağızdan “aaaaa, nohut dedik.”


çocukluğumdan kalan bir tat. tat da değil aslında, keyif işte. adam biz tezahürat yapınca yanaştırdı tekneyi limana. bir sohbet bir sohbet.
bir de güzel sattı bize bir sürü nohut.
gün ortasının güzelliği de bu oldu sabahın yanına ek.
şimdi mesai bitmek üzere.
çıkacağım ya işten, gün bana akşamüstü için ne güzellik yapacak bakalım?
bugün keyfi pek yerinde elektra hepinize sevgiler sunar.

bu da günden sizin başınıza düşen olsun. pek şahane.

NE DEDİLER SANA ? İSTANBUL BUGÜN SANA GÜZEL!!!” üzerine 24 düşünce

  1. Müthiş! Harikasın sen, seçtiğin müzik, keyfinin yerinde olması ve bunu bize de bulaştırman, hepsi şahane, çok çok teşekkürler Elektra.
    Sevgiler, selamlar, güzellikler hep.

    p.s.: Şarkıyı ikinci dinleyişim, C. gelecek işten şimdi, ona da dinleteceğim;) Peki sen Rosanne Cash’in babası için yazdığı “black cadillac”ı bilir misin Elektracığım, o da çok çok güzeldir? Bunun kadar hareketli, neşeli değildir, hatta bildiğin hüzünlüdür ama çok hoş bir şarkıdır.

    • Yok yok, tamam keyfim yerinde ve bunu anlatmaya çalıştım ama bu justine tatil justine ‘i olarak hazırmış gibi geldi keyiflenmeye. Ne güzel justine tatil kisisi justine yeeeey:) ben de bu hafta denk geldim bu şarkıya pek sevdim dinleyip duruyorum , o dediğin şarkıyı da bu akşamki balkon sefamda seni anarak dinlerim. Evet, tabii ki bir keyif birası da icerim canım :p
      C. Ye de selamlar, güzel ağırlasın seni tamam mı?
      Ps: hala keyifliyim, sevgiler.

  2. amaninnn, taze nohut!!! beni çocukluğumun dip köşesine götürdün bre sorella! satılıyor muymuş konstantinopolis’imizde, allah allah!
    ve de şu fevkalâdenin fevkindeki musikıy!
    yaktın sorella yaktın akşam akşam 🙂

    (ben tez zamanda hem fotoyu hem müziği tımbırlarım artık valla 🙂

    bu lânet bs yine yorumumu reddedecek. el mecbur isimsiz çıkacam yine 😦

  3. Bilsem daha erken saatte uğrardım. Nasıl güzel geldi müzik ve nohut. Parmaklarımda tuzu dudaklarımda şişkinlik hissi gibi. E ama ben de çok eskilere gittim. Biz böyle tezgahlardan almazdık köyden gelirdi hatta toplamışlığım da vardır. Çok da eziyetlidir toplaması.
    Bu arada o dizileri biz de pek severiz kocayla. ‘bazingaa’

    • Müzik herkesi neşelendiren türden, klibe eşlik eden İstanbul da ayrı keyiflendiriyor insanı. Ben nohutu Eskişehir’de çocukluğumda bıraktım. Cuma pazarı kurulurdu ve tam bu mevsimler işte annemle pazara gitmenin ve torba taşımanın ödülü bir demet nohut olurdu. demek eziyetli toplaması?
      bir de yine çocukluğumdan sonbaharda sanırım çünkü siyah önlüğümün üzerine taktığımı ve okulda yediğimi hatırlıyorum, elmasiye derdik biz, ipe dizili minik kırmızı meyveli kolyeler vardı. pıt koparır kolyeden bir boncuk meyve ve hop yerdik. onu da bulayım istedim bugün nohut didklerken. .
      demek bazingaaa:))) smart is new sexy yazan bir fotosu var bende sheldon’ın. hastasıyım 🙂
      sevgiler çok.

      • Yorumu gördüğümden beri adını düşünüyorum biz de yapardık aynısını.İpler de kolye gibi. Bir de ‘allı güllü’ denen renk renk şeker vardı:) İncecik çubuğa sardıkları. Sonra bir de patlak toplarla (plastikle) aldığımız keçiboynu (muydu) :)) hay allah yaşımız çıkacak ortaya. Yaşlı bir adam eşekle sokak sokak gezer satardı.
        1 ay önce eskişehire gittim sadece gezmek ve fotograf çekmek için nasıl güzel bir şehir orası. Geçen sene de gitmiştim ama bu defa çok gezdim ve çok da sevdim. Shaldon’a ben de bayılıyorum. Diğer blogumda resimleri var.

  4. Sayın abim, ne etsem çözemiyorum bu size yapılan sizi tanımama terbiyesizliğini 🙂 link bile vermeyi beceremiyorum hatta. siz ki wp’de benden deneyimlisiniz, bir yardım edin de çözelim sorunları .
    ve evet, taze nohut. Beşiktaş’ın göbeğinde hem de geldi beni buldu. kaç yıl oldu ben ne görmüştüm ne yemiştim. müziği de fotoyu da alın istediğiniz gibi kullanın. ne demek, lafı olmaz 🙂

  5. ne güzel günmüş:) müziği açtım ben de, şahane! elimde bira yok ama maden suyu var, buzzlar gibi. az sonra da film ayarlayacağız. ama o zamana kadar, iyi ki uğramışım. bi’ de, sen yazınca yeniden fark ettim, beşiktaş’ı öyle çok seviyorum ki. her metrekaresini. sahilinden, iskelesine, yokuşlarından, kalabalığına, her şeyini işte.

    sevgiler çok, elektra.

  6. Elektram,
    Ben bu yazıyı canlı yayında yaşamışım gibi bir his içindeyim.
    Günlerin hep “sana güzel” olsun, güzelim.
    🙂

  7. Ebru, ben dedim ya elmasiye diye hatırlıyorum. ama sanki hafızamın derininden bir ses de alıç diye fısıldıyor. emin de değilim. o şekerlerden haberim yok, ama patlak plastik toplarla olmasa da keçiboynuzu kemirmişliğim var 🙂 ve evet, bizim yaş kesin ortaya çıktı bile. Eskişehir, ilkokul 1 ve ortaokul mezuniyet arasında yaşadığım şehirdi. en güzel anıların birikeceği ve nostaljiye yataklık edecek olan çağ işte. onun içindir ki benim için yeri çok ayrı. yakın zamanda gitmedim. ben yaşarken küçük ama gerçekten güzel bir anadolu kentiydi. şimdi herkesin bahsettiğine göre epey güzel büyük bir kent olmuş. odunpazarı mesela ben yaşarken ziyarete gittiğimiz tanıdıklarımızın olduğu bildiğin yaşanılan bir yerken, şimdi sanırım tüm o evler turistik mekanlara dönüşmüş. çok istiyorum gitmeyi ve görmeyi. bakalım, bir ayarlarsam belki 🙂 İşte böyle, bak sen nohut’un bizi getirdiği yerlere 🙂

  8. Aglea, dün öyle güzel bir yağmur bastırdı ki, ben biradan vazgeçip balkonda çay keyfi yaptım zaten. çok yakışıyor yağmur ve çay 🙂 hangi filmi izlediniz? benim elimde de Sally Potter ‘ın Orlando’su vardı, ama bitiremedim. Sıpanın yazılısı vardı kendisini motive edecek meyve, içecek servisi ile hep bölündü. bu gece çok yorgun olmazsam bitireceğim.
    Benim Beşiktaş tutkum pek meşhurdur. bilmediğim arası, yokuşu, dükkanı yoktur. esnafı bile artık tanışımdır. İstanbul’un en sevdiğim diğer yerlerine de yakınlığı da cabasıdır. Beşiktaş’ın kedisi ve delisi de boldur. ki iki unsur da saygı ve sevgiyle yaklaştığım unsurlardır. Yani Beşiktaş iyidir.
    Müzik benim günümden çok sükse yaptı, kıskandım 😛
    Sevgiler.

  9. Ekmekçim, başlıkta ilhamım kim dersin? 🙂 Dün öyleydi, güzeldi. Gece de güzel bir yağmurlu balkon keyfiyle günü kapattım. Bir günden başka ne ister işte insan. Bugün benim şehirdışı bölgedeyim ya, neyse. buraya da alıştım sayılır. Ve sanırım kararımı da verdim. seneye haftasonlarında buluşuruz artık :)) Öperim.

    • 24 saat rötarla kararını öğrendim ve çok sevindim. Kararın senin için en iyisi olsun.
      Ben / İlham Perin :))

      • kaç saat rötarla teşekkür ederim yazıyorum iyi mi :)) öyle olsun, pişman olmayayım umalım.

  10. hımm, film kiyarüstemi’nin “kirazın tadı”ydı, elektra. ama hiç kiraz göremedik, hiç. ve dahası, “kiraz” kelimesi sadece tek bir yerde, “hayati” bir cümlenin içinde geçti. gerisi toz, toprak, taş. ama güzel bir, meyvelerle dolu dut ağacı hikayesi vardı bak:) çok beğendim. ama daha fazla anlatmayayım:)

  11. “seneye haftasonlarında buluşuruz artık ” , ay senin adına çok sevindim Elektram, bu cümleyi kurabilmek çok güzeldir, bilirim, öperim 🙂

  12. Serpilcim :))) Evet, bir devir kapanıyor hayatımda büyük biür ihtimalle. Zorlanıyorum da bir yandan. kaç yıl olduğunu biliyorsun işte. ama gerekiyor artık sanırım. Çok sağolasın, öperim :))

  13. aaa karar verilmiş 🙂 haftasonlarımzı hayırlı olsun o zaman ve hatta belki yakın yerlerde çalışanlar olarak öğle yemeği kaçamakları bile yaparız arada. züpper olmuş bu 🙂

    • bir haftasonları şu an cazip geliyor. içim buruk da biraz, biraz da endişeliyim. ama her şey güzel olacak diyorum sürekli.:)

      • Güzel olmasını diliyorum tüm kalbimle. Umarım ben de ulaşabilirim bir gün bu hayalime. Hatta ben çalışmama hayalleri kuruyorum ama neyse:)

  14. Hayalini sonuna kadar paylaşıyorum , ne kitaplar okur ne filmler izler, ne keyifli gezer dururduk. keşke. koşullar şimdilik bu, ama en azından haftasonlarıma kavuşacağım işte. Çok teşekkür ederim 🙂

Bir Yanıt Bırakın

