HER YIL GİBİ BU YIL DA

Evlerinde değilsin annenle babanın,Karadeniz’in koynundasın.
Kabaran dalgalar,Seni sallayıp duruyor.
Rüzgar estiriyor ağarmış yelkenler,Soyguncunun gemisi beşiğinde
Esince kuvvetli rüzgar,Ufacık ülkelerini almak için,
Denizi nasıl tuzladığını hatırla,Sürgünlerin gözyaşının.

Söz: Bagrat Şınkuba-Çeviri: Mahinur Tuna

HER YIL GİBİ BU YIL DA” üzerine 4 düşünce

  1. her yıl gibi bu yıl da, içime bir taş geldi oturdu. her yıl gibi bu yıl da öylece kalakaldım, ne diyeceğimi bilemeden. her yıl gibi bu yıl da , “sen ne güzel bir insansın elektram” dedim icimden…en guzel yazilarindan biridir o “çerkes gelini” yazın. seninle ilk tanistigimiz zamanlarda yazmistin hani…öyle işte…
    sule

    • Şulecim, ben öğrendiğimden beri her yıl saygıyla anıyorum onları. Hikayelerini kendimce paylaşıyorum iste. Şu wordpress’te link vermeyi çözemedim bir türlü. Yoksa yazdığım yazılara link vermeyi düşünmüştüm . Aaaaa, bir de o yazım benden mail yoluyla izin alınarak bir kafkas Portalı’nda yayınlandı . Ben onu söylememiştim di mi? Öperim cok.

  2. Geçen Pazar, Beşiktaş’tan Üsküdar’a geçerken, motorda Çerkes kıyafeti giymiş bir genç adam gördüm. Tören varmış, oradan dönüyordu, sanırım.
    Öyle işte, Çerkes gelini…

    • Giderek hikayelerini bana bırakmadan daha gür sesle dile getiriyorlar. Sosyal medya gücünü de iyi kullanıyorlar. Dile getirilen farklı etnik kökenlerin acılı hikayeleri gibi, onlarınki de bilinmeyi ve saygı duyulmayı hak ediyor bence. Çerkes gelini sarılır sana 🙂

Bir Yanıt Bırakın

