BENİM DENGEMİ BOZMAYINIZ

bir karar vermek zorunda olmak kadar içimi sıkan çok az şey var şu dünyada.
bana her tür yükü yükleyin gıkım çıkmaz, ama seçim yapmak zorunda bırakın ölür biterim.
bir zaman sürüncemede kalan şeyler hakkında karar vermem lazım işte yine.
terazi burcuyum ben.
üstelik yükselenim de ikizler.
nerden baksan denge sorunu olan biriyim.
kurduğum denge azıcık şaşarsa ben kıvranırım sıkıntıdan.
şimdi öyleyim işte.
karar vermeye itiliyorum.
seç birini diyorlar bana.
ne yapacağımı bilemiyorum.
bir tarafta kaç yılın alışkanlığının, bildikliğinin getirdiği duygusal sosa da bulanmış rahatlığım.
öbür yanda yeninin çekiciliği, hiç bilmediğim bir hayatın – mesela hafta sonları tatilmiş insanlar öyle diyorlar, ne ilginç- gel gel çağrısı.
ama ben karar vermek zorunda kalmasaydım keşke.
razıydım böyle ikisi ile de devam etmeye.
anlayacağın blog, dengem bozuk yine.
bir müddet böyle artık.
karar verip kararı sindirene kadar salıncaklı elektra.
haberin ola.

BENİM DENGEMİ BOZMAYINIZ” üzerine 14 düşünce

  1. yeniliği sevmeyiz ama haftasonu çalışmakla, haftasonu yatmak tabii ki kıyas kabul etmez. bu yüzden yenisi 🙂

  2. şimdi şekerim, önüne kağıt kalem al, iki alternatifi yanyana sütunlara yaz. satırlara da karar vermende etkili olan/olabilecek kriterlerini yaz. kriterlerini önceliklendir. yani hepsine 100 üzerinden puanlar ata. (senin için en önemli şey işyerinde huzursa buna 100 ver, sonra paraysa ve aralarında çok uçurum yoksa ona da 90 ver örneğin) sonra her kriter için, her alternatife 10 en iyi, 1 en kötü olmak üzere puan ver. her alternatif için ağırlıklı toplam al (işyerindeki huzura 100 demiştik, A alternatifi bu kriterden 9 puan almış olsun; paraya da 90 demiştik, A alternatifi bu kriterden de 7 almış olsun örneğin. o zaman (100*9+90*7):) hangi alternatifin puanı yuksekse onu sec demeyecegim tabi, o kadar da kolay degil secim yapmak belki ama yien de kararın az buçuk belirginleşir böylece. hem kafanı toplar, bir düzen kurarsın, hem de kararın üzerinde sistematik düşünmüş olursun…ne dersin?

  3. Şule süpersin!
    Mühendis dayım hep şunu söyler; “dünyada iki çeşit insan vardır, 1- müdendisler, 2- diğer insanlar!”
    Nasıl da çözdün meseleyi, bak. Harikasın.
    :))

  4. Aslimu, bu bir kaç haftadır herkes bana “ya haftasonu tatilin olacak işte, ne güzel” dediğinde öyle boş bakıyorum ki onlara. öyle bir silmişim ki böyle bir olguyu. haftasonu tatilini bir avantaj gibi göremez olmuşum neredeyse. üzüntü verici bir şey de bu tabii benim açımdan. ne diyorsun, haftasonu tatili iyi bir şey mi yani :))hmmm, bakıciğiz artık :))

  5. oyyyyy, Şulem miyendisim:)) yapardım eskiden ben böyle şeyler. sonra ona bile vakit bulamaz oldum. aslında işe de yarıyor biliyorum. hesapta kafam karışırsa arayabilir miyim? 😛 Konuştuk işte, biliyorsun. Biraz da sıkıntımın nedeni karar vermeye kendi rızamın dışında itiliyor olmam. zorlanmam sıkıntı yaratıyor. o hisse bir tepki de olabililr bu kafa karışıklığı. Yoksa yapılacak şey çok net. Dur bakalım, anne sözüne sığınalım: Hakkımızda hayırlısı Çok öperim, sarılırım

  6. ekmekçim, biz miyendis olmayanlar olarak nasıl da hayran oluyoruz di mi öylesi çözümlere. biz de anca bla bla bla laf. pöööööh:)

  7. elektram şekerim, her zaman beklerim 🙂 kafa karışıklığını önce bir modelleyeyim istersen 🙂 pek severim böyle şeyleri. yıllar evvel, özelde mi kalsam üniversiteye mi geçsem kararı verme aşamasındayken kendime bilimum karar verme tekniklerini uygulamış hatta düşünce sistemimin bilişsel haritasını bile çizmiştim. işe yaradı mı dersen, bir karar verdim ve sonra hiç pişman olmadım. e, yaramış demek ki. darısı başına…
    karar vermeye zorlanmak gıcık bir şey biliyorum ama öte yandan belki bu bir fırsattır. belki de hayatında işinle ilgili bir karar vermen için böyle bir zorlama gereklidir. yoksa sen yorgunluğunun dozunu bile anlayacak zaman bulamadan kafası kesik tavuk gibi oradan oraya koşturmaya devam edecektin. bence iyi olacak bu karar, hangisini seçersen seç… 🙂

  8. Şulem kendimi bir an kafası kesik tavuk gibi gördüm billa ürktüm ha:) dediğin doğru, bunu ben yapamayacaksam birileri beni zorlar ve yaptırır. ama sanırım iyi de olur. Dur bakalım, az kaldı karara. görüşmeler falan. az kaldı. karar verince hiç bakmam arkama, kendimi biliyorum. az kaldı:)))

  9. Ebru, haftasonu tatil yapan insan grubu beni arasına alır mı acaba cidden merak ediyoruöm. böyle bir yaşam formuna ben nasıl ayak uydururum onu da bilemiyorum.muhtemel ki başlarda sudan çıkmış balık olacağım, amagaliba benimiçin bu iyi olacak.

    ps: görüldüğü üzere kararınız verip içselleştirmeye başlayan bir elektra kıvamına geliyorum.:)))

Bir Cevap Yazın

