SİNEMA HAYATTIR…

bloga dönme kararı alırken başka bir karar daha almıştım: eski günlerdeki kitap okuma hızıma ve filmlerime de döneceğim.
Kitapla aram bu kış hep ite kaka oldu.
hayır, sevmediğim kitaplar karşıma çıktığından değil.
yine benim o her yere yetişme telaşım yüzünden.
oraya da bakayım, şuna da laf yetiştireyim. bunu da koyayım instagrama, şunu da yazayım twitter’a.
hay bin kunduz.
bu hafta detoks haftası gibi oldu.
tamam, arada hala bakıyorum twitter’a.
iki laklak yapıyorum.
insatagram’ı kapattım ama.
sildim hesabı oldu da bitti.
kitabım her otobüs yolculuğunda yine elimdeki yerine kavuştu.
elimde Oğuz Atay var – canım oğuz atay, canım- Tehlikeli Oyunlar.
bitiriyorum onu.
bir okuma listesi yaptım, sırayla hepsini bitireceğim.

bu hafta her gün bir blog yazısı disiplini gibi her akşama da bir film ödevim vardı.
ne kadar özlemişim ben filmlerimi.
şahane filmler izledim.


İlk olarak, ben yeni tanıştım- çok ayıp elektra- Sally Potter’a daldım. YES ve THE TANGO LESSON’ı izledim. İkisi de güzel, ama The Tango Lesson’ı Sally’nin kendisi için sanırım,daha çok sevdim. yazmış, oynamış, dans etmiş, şarkı söylemiş, kendisi için yapmış o filmi. nasıl bir doyumdur, çok kıskandım da bir yandan.

Tony Gatlif’ten GADJO DİLLO ‘yu izledim sonra. – filmin sonunda Hakan bana film izlemeyi yasakladı yalnız, içim çıktı ağlamaktan. Ne kadar da neşeli film, ama sonunda bir an fena etti beni. bir boşaldı sinirlerim, duramadım 1 saat kadar.
tamam sadece filmle de ilgili olmayabilir. ama iyidir öyle bazen sağanak. hafifletir.

demin de LA MÔME- KALDIRIM SERÇESİ ‘ni bitirdim. Marion Cotillard şahane bir iş çıkarmış. biyografi izlemeyi pek sevmem aslında. ama Edith Piaf’ın hayatı hep ilgimi çeker. alkışlanası bir yaşam. deli bir direnç, tutku. ve filmin finalindeki onun muhteşem Non, je ne regrette rien’i, nasıl da güzel bir hayatı özetlemiş.

Hayır, hiçbir şeyden
Hiçbir şeyden pişman değilim
Bana yapılan iyilikten de kötülükten de
Benim için hepsi aynı
Ödendi, süpürüldü, unutuldu.
Geçmiş umurumda değil.
Hatıralarımla ateşi yaktım
Kederlerime, zevklerime artık ihtiyacım yok
Aşklarımı süpürün ve onların tüm heyecanlarını
Sonsuza dek süpürün, sıfırdan başlıyorum ben.
Hayır, hiçbir şeyden
Hiçbir şeyden pişman değilim
Bana yapılan iyilikten de kötülükten de
Benim için hepsi aynı
Çünkü hayatım, çünkü sevinçlerim
Bugün seninle başlıyor.

elektra kendini iftiharla sunar.
karar aldık mı uyarız.
saygılar.

SİNEMA HAYATTIR…” üzerine 8 düşünce

  1. zapere:)) öbür bloga yazdığım gibi, aslında gizlememiştim de bağlantı pek net olmamış demekk ki:) Hoşgeldiniz yeni mekana. öbür blog orada öyle duruyor işte, burası yeni defter:)

  2. amanın, sayın abim gelmiş:))) yaptım bakalım bir kalkışma, eski kıvamı bulsak hepimiz daha iyi olacağız gibi geliyor bana abicim. umarım:))Sevgiler, saygılar…

Bir Yanıt Bırakın

