PEH!

önce bir itiraf: okul öğretmeni olmak ben de psikolojik bir direnç yaratıyor.
yapamam gibi geliyor.
zaten öyle çok da bilinçli bir tercih olmayıp hayatın beni sürüklediği bir mesleğin rolünü yapar gibi gelirken dershanecilikte, okul öğretmeni olduğumda sanki hakikaten hocaaaanım olacakmışım gibi geliyor, ki sevdiğim bir şey değil bu hocaaanım olayı.
bir de ne bileyim dershanenin öyle yok günlük plan, yok haftalık plan, yok kazanımlar hanesine çocuğu yurtsever etme, ulus bilinci aşılama, yok konunun kütüphane haftasına denk gelmesine binaen zar da zurt da aşılama falan gibi şeyler yazılması zorunlu olan yıllık plan, yok efenim zümre tutanağı falan gibi angaryalarının olmaması bana hep daha rahat geliyor.aramızda kalsın ama, 20 yıl önce yazdığım bir yıllık planım var, kes kopyala tarihi güncelle ile yıllardır onu veriyorum müdüre:) üstelik müdür de biliyor, üstelik herkes de böyle yapıyor.
dershane daha fastfood bir mekan. felsefesi çooook derin değil.
sınav sorularını çözebilir hale getirmek yeterli.
elbette ki zamanla içgüdüsel bir biçimde mekanik ders anlatımının ötesinde duyuşlar, dokunuşlar, eylemler de oluyor, olmuyor değil. ama dershane patronu bunu pek de beklemiyor.
bu senin kişiliğinin eylemine yansıması olarak kendiliğinden gelişiyor.
bunu yapmasan da iyi bir dershane öğretmeni olabiliyorsun yani.
şunca yıllık meslek hayatımda öğrencisinin nereyi kazandığını bir kere bile merak etmeyen meslektaşlarım da oldu.
üstelik başarılı idiler dershane öğretmeni ölçütlendirmesine göre.

neyse, getireceğim yer şurası: dün aralarına dahil olduğum 150’ye yakın okul öğretmeni nam meslektaşım aslında hiç de farklı bir şey yapmıyor. sadece o yukarı yazdığım angaryalar onlarda ben de yarattığı iç daralmasını yaratmıyor. bu tür şekilsel uygulamalara daha tahammüllüler, o kadar.
ha pardon, o kadar değil.
bir de garip ve benim mesleki tarihimin 5. yılında falan bırakmış olduğum arkaik bir hırs var hepsinde. bir haset, bir ben bilirim hem de iyi bilirim edası.
bir tatlı tatlı sana haddini bildirmeye çalışma eğilimi falan.hişt, bilader, ordinaryus öğretmenlik diyebir şey yok diyerek sarsmak istiyorum hepsini.
yalnız bunu yaparken haftada girdiği 23 saati olaymış gibi göstermeye çalışmaları sırasında bende ipler kopuyor haliyle, kahkaha atıyorum istemsizce. ulen biz o kadar saati cumartesi pazar günü bir avazda çıkarıyoruz be aradan. he, vahşi mi bu durum, vahşi. onu konuşalım di mi bacım kardaşım. maarifetmiş gibi sunmayalım. bunu bir süperhero gücü gibi algılamayalım ki safımızı bilelim safları sıklaştıralım.

bir de şunu demem gerek sanırım, bu özel okullarda okuyan çocuklar haftanın 7 günü dershaneye gidiyor aslında. sistem tamamen üniversite hazırlığa uyarlanmış. her haftanın şu günü deneme sınavı, haftanın diğer şu günü deneme sınavı haftanın son günü eve yollanan ödev deneme sınavı. test test test… aman bir de bunu nasıl abartıyorlar, nasıl önemsiyorlar.ancak benim kafam karışıyor bu sunulan tablodan ve diyorum ki, “şu kadar derse giriyorsunuz tamam da, bunun kemiksiz kaç saati ders anlatabiliyorsunuz bu durumda? ”
bir an duruyor bir avuç sosyal bilgiler zümre odasını dolduran okul öğretmeni, bir sessizlik oluyor odada billa.
homurdanarak brüt rakamın dörtte birinin ders anlatmaya ayrıldığını itiraf etmek zorunda kalıyorlar.
şuh bir kahkaha atarak, sigara paketime uzanıyorum, ” şimdi anlaşıldı bizlerin dershanelerde neden test çözemeyip boyna ders anlatmak zorunda kaldığımız .” diyorum ve sigara paketimle birlikte odayı hemen terk ediyorum:)
iyi halt ediyorum tabii kendimi tutamayıp.sanıyorum ilk günden yine sevilmeyen oluyorum, başarıyorum bunu , iyi halt ediyorum.

anlayacağın sevgili blog, ben yine dershaneci oluyorum galiba be!!!!

sonra dönüş yoluna geçiyorum, kulaklığımı takıp müzik dinlerken sakince düşündüğümde öğrencilerimle başbaşa olacağım anı düşünüp heyecanlanıyorum. yok yok, ben bir okul öğretmeni olacağım dedimse olacağım diyorum kendime ve planlar yapmaya başlıyorum.

Bir Yanıt Bırakın

